Naziv: Ishodi učenja i nastava

Obrazovni oblik: jednodnevni seminar sa radionicama

Kompetencije: К2

Prioritet: 1

Trajanje: 1 dan

Cena: 2.000 din.

Ciljna grupa: Nastavnici, saradnici visokoškolskih ustanova

Opis:

U medijima se sve češće čuju termini nacionalni okvir kvalifikacija (NOK), kompetencije i ishodi učenja. Na tržištu rada je veliki broj nezaposlenih iako postoji relativno mnogo slobodnih radnih mesta, ali najveći broj nezaposlenih ne poseduje odgovarajuća znanja i veštine. Nameće se logičan zaključak da treba revidirati obrazovni sistem i uskladiti nastavne planove i programe sa realnim potrebama na tržištu. Kako bi se to moglo kvalitetno sprovesti, potrebno je prepoznati relevantne ishode učenja koji adekvatno opisuju zahtevane kompetencije traženih kadrova.

Ovaj seminar pojašnjava razliku između kompetencija, ciljeva učenja i ishoda učenja, i ukazuje na neophodnost pravilnog definisanja ishoda učenja primenom validnih glagola za njihov opis. Detaljno će se objasniti celokupan proces kako od standarda kvalifikacija koje je definisao NOK, preko njihovih opisanih kompetencija adekvatno definisati ishode za celokupan studijski program i kako te ishode prilagoditi nivou pojedinačnih predmeta. Ne manje značajno je i kako na osnovu definisanih ishoda kreirati i uskladiti nastavne planove i programe, kao i kako izvoditi nastavu na samim predmetima i koji sistem provere znanja izabrati kao relevantan.

Ciljevi i ishodi:

Cilj seminara je uočavanje neophodnosti usklađivanja studijskih programa sa kompetencijama kadrova na tržištu rada i upoznavanje polaznika s osnovnim postavkama dobro definisanih ishoda učenja. Nakon seminara, polaznici će umeti da napišu adekvatne ishode na osnovu definisanih kompetencija, da prilagode podučavanje shodno navedenim ishodima i da primene relevantan sistem ocenjivanja, odnosno provere ishoda učenja.

[toggle title=“Teme:“]

  • Zašto kompetencije i ishodi učenja?
  • Osnovne pojmovno-terminološke odrednice
  • Pravni okvir – dokumenti u kojima se pominju ishodi učenja
  • Definisanje kompetencija svršenih studenata
  • Definisanje ishoda na nivou studijskog programa
  • Definisanje ishoda na nivou pojedinačnih predmeta
  • Ocenjivanje – provera ishoda učenja

[/toggle]

Autori i realizatori: dr Svetlana Anđelić, dr Slavko Pokorni, dr Bojan Ristić, dr Aleksandar Kostić

 

Prijavite se »