Kroz seminar o asertivnoj komunikaciji do korisnih veština za nastavnu praksu

Institut za moderno obrazovanje je, u okviru interne obuke zaposlenih u obrazovnim institucijama u kompaniji LINK group (Savremena gimnazija, ISS, ITHS, ITS), organizovao 17. 8. 2017. seminar Veštine uspešne komunikacije (model asertivnosti).
Učesnici su na seminaru saznali:

  • Šta je asertivnost;
  • Kako se zauzeti za sebe a ne povrediti drugog;
  • Koji su načini realizacije asertivne komunikacije;
  • Kako izgleda asertivnost u učionici.

Seminar su vodile Marija Milenković – MA pedagog, geštalt savetnik i psihoterapeut – i Verica Gutalj Živković, psiholog, geštalt savetnik i sertifikovani trener asertivne komunikacije.

Praktična primena asertivnih veština

Asertivnost je sposobnost ili veština osobe da se zauzme za sebe i da efikasno ispunjava vlastite interese. To je oblik ponašanja u kojem je osoba proaktivna, odnosno ima inicijativu i sama preuzima korake za ostvarenje svojih zadataka i interesa. Osoba koja se ponaša asertivno je samosvesna, samoodgovorna i dobro se snalazi u konfliktnim situacijama.

Cilj asertivnog ponašanja u sukobu je rešiti problem, a ne pobediti i biti u pravu po svaku cenu. Asertivnošću smanjujemo tenziju u svim odnosima a i u sebi samima prilikom konfliktnih situacija.

U prostorijama Instituta, na trećem spratu Beograđanke, učesnici seminara su tokom četvoročasovnog usavršavanja stekli korisne veštine, koje će im pomoći da kod učenika razviju svest o pravilnoj komunikaciji, kao i o prihvatanju i uvažavanju drugih vršnjaka.

Znanja uz koja su i nastavnici i đaci na dobitku

Posao nastavnika po svojoj prirodi zahteva sposobnost adekvatne komunikacije, smirenost, promišljenost u konfliktnim situacijama i adekvatan odgovor. Kroz interaktivne vežbe, posetioci seminara su imali priliku da nauče kako da se zauzmu za sebe ne povredivši druge, kako da osveste i koriguju svoja uverenja, te kako da se uspešno nose sa problemima u razredu.

Teorijska pojašnjenja iskusnih predavača pomogla su okupljenima da steknu kompletnu sliku o tome koliko je ovakva metodologija usavršavanja nastavnika važna i korisna.

Ovaj seminar omogućiće realnije sagledavanje komunikacije i konfliktnih situacija, kao i lakše prevazilaženje neželjenih situacija u radnoj sredini i životu uopšte.

Nakon ovog seminara, Institut za moderno obrazovanje nastavlja sa organizovanjem zanimljivih radionica, čiji je cilj da zaposlenima u obrazovanju ponude najstručnije usavršavanje.