Dramsko obrazovanje i samoobrazovanje – Kako do dramskih pedagoških kompetencija

Šta ste videli na ovogodišnjoj Konferenciji?

TeachingAcademy je ove godine sa dve radionice učestvovala na konferenciji posvećenoj obrazovanju dramskih pedagoga, odnosno unapređenju kompetencija nastavnika i umetnika za stručno vođenje dramskog pedagoškog rada. Konferencija je održana od 18. do 20. juna na tri lokacije u Beogradu.

U subotu su učesnici bili u prilici da u Tašmajdanskom parku prisustvuju predstavama za decu predškolskog i školskog uzrasta, gde su mogli da odvedu svoje učenike ili dobiju ideje za vlastite školske predstave sledeće godine. U nedelju prepodne nastavnici su birali između 16 radionica, sa ciljem da razmene ideje, vide kreativne pristupe u obrazovnoj i vaspitnoj praksi i osmisle kako da osveže i unaprede svoj rad.

10-Oprosti-mi-Katrin-Predstava-1

U popodnevnim časovima učesnici su imali priliku da se upoznaju sa kreativnim idejama pojedinaca, škola i organizacija, koji se bave obrazovanjem dece i mladih, u holu Dečjeg kulturnog centra Beograd na bazaru koji je praćen panel-diskusijama i predstavama, što je nastavljeno i u ponedeljak u Malom pozorištu „Duško Radović”.

Našu prvu radionicu za nastavnike pripremila je Mirjana Vasić Adžić, profesorka srpskog jezika Savremene gimnazije. Radionica pod nazivom „Show must go on” omogućila je učesnicima da se nađu u ulozi nastavnika koji priprema školsku predstavu. Na taj način mapirali su probleme i izazove na koje nailaze profesori u radu sa učenicima na dramskim sekcijama, a moguća rešenja su pronašli u iskustvu Mirjane Vasić Adžić i njenom radu na predstavi – prvencu.

05-Oprosti-mi-Katrin-Predstava-1-1

Profesorka Marina Bukvički, profesorka scenskog pokreta na Akademiji lepih umetnosti, predstavila je svoju radionicu „Artikulisano telo”. Učesnici radionice su se ogledali u nekoliko praktičnih vežbi (Ja u prostoru i u odnosu na druge, Nivoi pažnje, Izmeštanje energetskog centra, Ogledalo u grupi i u paru i druge) važnih i za nastavnika kao pojedinca, i jednako primenljivih u radu sa učenicima.

U bogatom programu Konferencije učestvovali su organizacije i pojedinci iz Hrvatske, Velike Britanije, Poljske i drugih zemalja sveta, koji su svojim znanjem i iskustvom obogatili program.

Zašto je Konferencija važna?

Mali broj učitelja i nastavnika se s mogućnostima dramskog rada upozna tokom svog obrazovanja, dok se dramski umetnici čak uopšte ne susreću sa pojmom dramske pedagogije tokom studija. I od jednih i od drugih se očekuje da, ukoliko se ukaže prilika, mogu da rade sa učenicima na organizovanju predstava, priredbi i slično, iako nikada nisu bili u mogućnosti da se upoznaju sa metodama.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dr Vlada Krušić je definiše kao skup metoda podučavanja i učenja koje se koriste dramskim izrazom, a da dramski izraz podrazumava svaki oblik izražavanja u kom su stvarni ili izmišljeni događaji, bića, predmeti i odnosi predstavljeni pomoću odigranih/odglumljenih uloga i situacija. Ako Vas ova tema interesuje i želite bolje da razumete šta je to dramska pedagogija, pročitajte ceo članak „Šta sve može drama?” dr Krušića.

Zbog toga što izučavanje dramske pedagogije nije prisutno u nastavnim planovima, sadašnji i budući nastavnici stiču takva saznanja od upućenih profesora, kroz seminare koje drže spoljni saradnici, i konferencije putem ove. Konferencija „Dramsko obrazovanje i samoobrazovanje” je značajno doprinela da se nastavnici upute u dramski pedagoški rad i nastave da razvijaju dramske metode i kreativnost u formalnom i neformalnom obrazovanju i vaspitanju dece i mladih.

Kako se Konferencija održava drugu godinu zaredom, TeachingAcademy je uverena da će postati tradicija i karika koja spaja formalno i neformalno obrazovanje, nastavnike i umetnike.

Izvor: http://bazaart.org.rs/